Een podcast voor alle jonge mensen in de stad op zoek naar houvast. Doortje Smithuijsen en Perre van den Brink houden de jonge stedeling elke week een spiegel voor. We maken ons allemaal druk om gentrificatie, maar we willen ook een koffiebar met havermelk in de straat. En we vinden duurzaamheid belangrijk, maar vliegen ook het liefst drie keer per jaar naar de andere kant van de wereld. Een podcast over havermelk, natuurwijn en vliegschaamte: maar vooral een podcast voor jonge mensen in de stad op zoek naar houvast.
Doortje Smithuijsen is journalist en filosoof, bekend van haar column in Trouw, documentaires bij de VPRO en artikelen over het moderne leven in o.a. Volkskrant, NRC en Vrij Nederland. Ze maakte o.a. documentaires over cancel culture (Sociaal Tribunaal), Instagram Influencers (Volg je me nog?) en kind influencers (Mijn dochter de vlogger). Bij de Bezige Bij schreef ze het boek Gouden Bergen over influencer cultuur en deze maand verschijnt haar nieuwe boek over telefoonverslaving. Voor haar stukken maakt ze regelmatig media-optredens bij TV, radio en podcasts.
Perre van den Brink is merkstrateeg bij Foster & Kin. Lange tijd was hij Head of Content bij Vice Nederland, waarna hij de overstap maakte naar Managing Director West Europa van VICE’ creative agency VIRTUE. In 2020 begon hij zijn eigen merk strategiebureau Foster & Kin, waardoor hij precies op de hoogte is van alle (Millennial) trends in de huidige cultuur. Hij is ook co-founder van foodmerk De Nieuwe Keuken en koffiemerk Screaming Beans.