IKEA zette duurzaamheid op de kaart met een campagne rond hun nieuwe recycle service voor dekbedden en kussens. Klanten konden hun oude slaapproducten inleveren en ontvingen in ruil daarvoor 15% korting op een nieuw IKEA-item. Een simpele stap richting een circulaire toekomst, waarmee IKEA niet alleen bewustzijn wilde creëren, maar mensen ook daadwerkelijk in beweging bracht. Via native podcast sponsoring en social content werd de boodschap op een natuurlijke en vertrouwde manier overgebracht. De stemmen van de shows legden helder uit hoe eenvoudig meedoen is, waardoor duurzaam gedrag laagdrempelig en aantrekkelijk werd gemaakt.
IKEA
IKEA is al jarenlang een vertrouwde naam in huis. Met slimme, betaalbare oplossingen voor dagelijks leven, van meubels tot woonaccessoires, helpt het merk mensen om duurzamer, comfortabeler en mooier te wonen. Ook op het gebied van circulariteit neemt IKEA stappen om van afval nieuwe waarde te maken.
Podcasts
Voor deze campagne werkte IKEA samen met een diverse selectie podcasts die aansloten bij de leefwereld en waarden van de hosts en doelgroep. De gekozen shows zijn VSR, Bo & Pauline: Genoeg Over Ons, Aaf en Lies lossen het wel weer op, Zelfspodcast Zoekt Een Vriendin, De Grote Gwen en Geraldine Show en Kibbeling. Deze shows variëren in toon en thematiek, maar hebben één ding gemeen: ze spreken een betrokken en bewuste luisteraar aan. Dankzij deze mix kon de boodschap op een natuurlijke manier verweven worden in gesprekken die dichtbij de luisteraar staan.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Algemeen
info@dagennacht.nl
Adverteren
adverteren@dagennacht.nl
Kantoor
Dag en Nacht Media
Baarsjesweg 224-5
1058 AA Amsterdam
Hopelijk spreken we elkaar snel!