Podcasts zijn audio-programma’s waar je een abonnement op kan nemen en die je kan luisteren waar en wanneer je wil.
Percentage maandelijkse podcast-luisteraars in de Verenigde Staten The Infinite Dial 2019
Podcasts zijn niet alleen groot in de Verenigde Staten, maar bijvoorbeeld ook in Zweden, Duitsland en Engeland.
Ga terug
Podcasts worden vooral afgespeeld via de koptelefoon en oordopjes waardoor er zeer geconcentreerd geluisterd wordt.
De luisteraar heeft een abonnement en keert vaak terug naar z’n favoriete podcasts.
Een podcasts kan je luisteren on demand, waar en wanneer je wil (of zoals wij zeggen: Dag en Nacht).
Daarom zegt podcast-grootheid Roman Mars altijd: “Eén podcastluisteraar is meer waard dan tienduizend radioluisteraars”. Hij bedoelt dat voor makers en adverteerders de band met het publiek veel sterker is.
Ga terug
Uit onderzoek van Midroll onder meer dan 120 duizend podcastluisteraars komen we veel te weten over podcastluisteraars:
En ook de statistieken van Midroll liegen er niet over: podcastluisteraars zijn jong, hoogopgeleid en hebben een hoger inkomen.
Midroll Podcast Listener Demographics Report, 2018 (updated in 2019)
Ga terug
Podcastreclame is ‘dynamisch’
Met de speciale software (van onze partner Art19) die wij bij Dag en Nacht Media gebruiken, kunnen we uw advertentie gericht targeten en aanpassen totdat u uw doel heeft bereikt. Via dynamic ads kunt u ook in oude podcastafleveringen adverteren.
Het nieuwste is de ‘documentary ad’
Een advertentie waarin de presentator kort belt met een tevreden klant of de adverteerder zelf.
Dag en nacht heeft drie soorten advertenties.
Preroll: een advertentie voordat de podcast begint van ongeveer dertig seconden
Midroll: een advertentie tijdens de podcast van ongeveer een minuut, eventueel kan dit een documentary ad zijn.
Postroll: dit is een extra advertentie die heel kort de preroll of de midroll herhaalt.
Een paar voorbeelden
Luister naar een voorbeeld van een preroll ad. Dit is een campagne van Cineville voor de Echt Gebeurd, ingesproken door Rosa van Toledo.
Luister naar een voorbeeld van een andere preroll ad. Dit is een campagne van Homerun voor de Een podcast over media, ingesproken door de host Alexander Klöpping.
Luister naar een voorbeeld van een andere preroll ad. Dit is een campagne van Revue voor de Een podcast over media, ingesproken door een producer van Dag en Nacht.
Ga terug
De laatste onderzoeksresultaten naar adverteren in podcasts zijn verbijsterend. Dit zegt het publiek te doen na het horen van een advertentie:
De ‘return on investment’ (ROI) is de belangrijkste reden waarom adverteerders zo tevreden zijn over podcasts (Midroll Survey)
Ga terug
Wij matchen je graag aan de podcasts waar jouw bedrijf het beste bij past.
We maken een proef-advertentie zodat we allebei weten wat we kunnen verwachten.
We laden de advertentie ‘dynamisch’ in de podcast zodat jij bepaalt waar en door wie de advertentie te horen is.
We meten nauwkeurig het bereik van de campagne.
Ga terug
Als u dit formulier invult neemt Tim of Anne zeer spoedig contact met u op. Zij geven antwoord op uw vragen en helpen van uw campagne een succes te maken.